IeYnA
my new family



tahun ni raya tak macam sebelum sebelum nie..
hati rasa sayu dan sedih bila kenangkan balik ..
terasa rindu saat saat indah bersama adik2 dan mak..
walaupun balik kadang2 tapi cukuplah buat pengubat rindu bila akak dapat balik dan bersama dengan mak dan adik adik..
walaupun akak ada keluarga tiri,ada abah tiri,kakak tiri,abang tiri,adik tiri,...
akak tak pernah pon rasa keluarga tiri akak apart of my life..
akak tak pernah rasa hepi pon bila bersama dengan dioram..
kekadang tue rasa hepi je nak balik umah,tetapi sebab ada dioram..
hati tetiba rasa rimas je bila duduk kat umah..
sampai bila agak2 ye hidup akak akan macam ni..?

kekadang tue akak pernah terpikir,
patut tak akak suruh mak dengan abah tiri berpisah..?
jahat ker akak bila akak suruh mak tinggalkan abah?
akak memang dari dulu tak setuju mak kahwin dengan abah ...
akak lagi hepi kita duduk berempat,.
tapi kehadiran fareez selepas mak dengan abah kahwin ,menyerikan lagi keadaan
sebab akak tak ada adik lelaki..
akak sayang sangat fareez(ayeez) walaupun tak sama ayah..




ayeez


akak selalu je nasihat kat adik2 supaya bersabar..
tapi samapi bila kami semua boleh bersbar..
sekuat mana la kami ni..
nak hadapi dugaan ALLAH yang cukup berat bagi akak..
cukuplah dengan apa mak telah lalui selama ini ya Allah..
akak dah tak sanggup nak lihat mak sedih..
tapi apa daya kami..
kami semua hanya mampu berdoa..dan bersabar je..

tapi baru2 ni ..akak memang tak boleh nak bersabar lagi..
akak minta maaf atas apa akak telah lakukan mak..
tapi akak buat macam tu sebab akak sayang kan mak..akak kesian kan mak..
akak tak boleh nak berdiam diri lagi..
walaupun akak berlakuan agak kurang ajar ..
minta maaf mak..
tapi percayala mak..akak buat ni sebab akak sayang mak..
akak sayang adik2 akak..






.
2 Responses
  1. hurm...

    tokwan2 aku 2 2 blah kawen dua.
    aku ada dua tok tiri.

    n then.. aku bru tau ari nih..
    upanya maksu ku bermadu. rumah tgga dia ngah pcah belah skang nih.. anak dah 4 dah. kesian..

    hurm.. bgi ku an.. klo fmili ayah tiri ang tuh baek2.. try to accept them.. give them a chance..
    klo sbliknya.. ang bncng aar ngn mak ang lek lok. pa2 pun dia mak ang.. hati dia.. prasaan dia..
    hurm.. aku tau aku org luaq.. x lyak nk gtau..

    tpi.. i luv u very much ina..

    as a fren.. aku tlong apa yg aku mmpu..

    the rest.. up to u.. u are the 1 who hold the decision.


  2. IeYnA Says:

    thanx anne..
    aku pon cuba kuatkan semangat
    so that aku punye study x terganggu
    ari2 bkan aku x nak cite kat ko..
    aku sedih sangat
    tu pasal aku luah kat blog je
    btw
    thnx for d advice